01 June 2013

Lolita, light of my life, fire of my loins.

My sin, my soul. Lo-lee-ta: the tip of the tongue taking a trip of three steps down the palate to tap, at three, on the teeth. Lo. Lee. Ta.  [Vladimir Dimitrievich Nabokov] 

Era troppo tempo che non leggevo. Avevo perso l'abitudine e mi mancava.
Me ne lamentavo spesso, e forse proprio per questo in molti hanno deciso di regalarmi dei libri il giorno del mio compleanno, e poi per me è così, un libro tira l'altro, quindi oltre ai regali ho fatto una fuga in libreria per fare una bella scorta di parole.
Al momento Nabokov è sul mio comodino a Torino, Dickens sul mio comodino ad Aosta ed Sartre nella mia borsa per i viaggi in treno in solitaria.
Ho abbandonato le Mille e una notte, presenti sul comodino torinese da ormai troppo tempo perchè troppe frasi mi evocano l'estate e il tempo non mi permette di sognare jin imponenti in prossimità di candide oasi o di impersonificarmi nella bella Sherazade, perché io la immagino con abiti da Odalisca, e se prima di addormentarmi mi sogno in abiti leggeri per combattere il caldo è davvero insopportabile svegliarsi la mattina e indossare maglie su maglie per combattere il freddo.
Non fatevi ingannare dal sole e dall'abito leggero di queste foto....stavo morendo di freddo :(

I do not read books for a long time. It's sad...
I complained about that. Perhaps because of this I received many books on the day of my birthday! In addition to the gifts I went to the library to buy a good supply of words.
Nabokov is on my bedside table, Dickens on my bedside table in my parent's house and Sartre in my bag.
Nabokow took the place of the Thousand and One Nights in my beside table. Too many words of Thousand and One Nights reminds me of the hot summer weather. But the bad weather of these days does not allow me to dream jin in oasis or to dream to be the beautiful Scheherazade dressed in Odalisque clothes. If I fall asleep dreaming hot weather and summer clothes it will be really unbearable to wake up in the morning and wear jerseys of jerseys to fight the cold.
Do not be fooled by the sun and the summer dress that I wear in these photos .... It was so cold :(

Dress Zara
Shoes ( old )Pimkie
Bag Moony Mood










19 comments:

Jessica Xu said...

love the dress x


brokegirldilemmas.blogspot.com

Nizz said...

Oh my... I think I'll have to buy that dress now :$
Beautiful pics ;) And I got also inspired to read lolita!

Adam said...

amazing dress

Le FreakS said...

Dovendomi dedicare allo studio, in queste ultime settimane ho messo da parte la lettura di piacere e non vedo l'ora di finire tutto per potermi ridedicare senza pensieri a Orgoglio e pregiudizio...ho taaanti libri sul comodino che mi aspettano!!! :D
Adorabile il tuo vestitino!!! :*

WWW.LEFREAKS.COM

Anna Martin said...

That dress is so amazing! Beautiful colors! Love it! <3

- Anna

www.melodicthriftychic.com

Léna said...

I want your dress !!

MateaTPol said...

That Zara dress is perfect I have similar in my shop! :)

Lavender said...

beautiful dress and more beautiful you <3

LETICIA said...

you look beautiful, darling! you and Lolita are so inspiring together!

http://bohemiansbanquet.blogspot.com/

Redischic said...

Bello il vestito!

kiss,Elle
http://redischic.blogspot.it/

ROXTHEFOX said...

WOW, that dress is so beautiful! You are just sooo gorgeous! I love your pictures.

Thanks so much for stopping by my blog. Would you like to follow each other?

WWW.ROXTHEFOX.COM

Fancy Melody said...

Your outfit is just so pretty, I am in love with your floral dress!

Coline Chavaroche said...

you look superb
i love the dress!


Http://Fashioneiric.blogspot.com

Coline ♡

ChicStreetChoc Eriel said...

Bello tuttto quello che hai scelto !la prima foto é bellissima!! Semplicemente fantastico
CHIC STREET CHOC
FOLLOW ME ON FACEBOOK

lanciacoriandoli said...

anch'io è parecchio che non leggo un libro :S

il vestito è ...sensazionale! lo adoro!!!!!

Love&Studs
Love&Studs on FACEBOOK

October said...

Those bright florals are so cheerful - they really suit you!

I haven't read a book in ages. I used to read so much as a child. I hope you enjoy your reading!

casper+pearl said...

in love with this post, and your whole entire blog in general.

lots of love from the casper&pearl girls – a little Aussie fashion brand
casper&pearl blog
xx

little henry lee said...

beautiful dress! it's such a shame when life gets in the way and you can't find as much time to read. i loved lolita and sarte is one of my favourites!

little henry lee

FashionFreak/Mihaela said...

Another great post from you!! :) Love it!!

mfashionfreak♥blog