20 May 2012

Coquelicots


Ieri faceva di nuovo freddo, è stata una giornata di pioggia e schiarite, il sole non è visto e il vento faceva venire la pelle d'oca.. Sembra sia in atto una sorte di "maledizione dei weekend": fa bello dal lunedì al venerdì e sabato e domenica pioggia e freddo!
Ad ogni modo ho sfidato il maltempo e sono uscita indossando il mio nuovo abitino in sangallo bianco.
E stato un regalo di mia nonna e mia zia! L'hanno visto in vetrina e senza pensarci due volte l'hanno comprato, erano sicure mi sarebbe piaciuto. Infatti è così! Datemi un abitino a pieghe, stretto in vita e io sono contenta! :D
Ho abbinato il vestito ad un golfino beige, zainetto di seconda mano, stivaletti marroni e smalto arancione, dello stesso colore dei papaveri che spuntavano sul ciglio della strada. Pronta per una passeggiata in mezzo ai campi!

Yesterday was cold again. It was a day of rain and cloudy, the sun is not seen and the wind made ​​my skin crawl.. 
It seems to be witnessing a kind of  "curse of the weekend": weather is sunny from Monday to Friday, Saturday and Sunday there is rain and cold! 
Nevertheless, I braved the weather and came out wearing my new dress in white broderie anglaise. 
It was a gift from my grandmother and my aunt! They saw it in a window of a shop and they bought it immediately! They were sure I would have liked this dress. It is! Give me a dress with pleated dress and I'm happy! :D
I paired the dress with a beige sweater, secondhand backpack, brown boots, and orange nail polish, the same color of poppies sprouting by the roadside. I was ready for a walk through the fields!


Dress ?
Sweater Mango
Backpack Gilli (second hand)
Earrings Ovs
Boots Pantanetti




29 comments:

keijtieloves said...

Wow, beautiful :)

Lauren V said...

sempre bellissimi gli abitini che indossi ;)

passa da me se vuoi ;)

panna-maj said...

you're beautiful !

I love it <3

I'm following you !

Outside Looking In said...

Love the pretty white dress and then combined with the boots---magical!

Ines said...

sempre molto molto bella!
Mi piacciono le tonalità di questo look!
++++
Se ti va ti aspetto sul mio blog “The Reality Of A Dream” =D

Estilo Hedónico said...

I love it!!!

http://estilohedonico.blogspot.pt/

xoxo

Mara♥ said...

Bellissimo outfit!
Adoro i tuoi capelli!



xoxo Mara

Kyla said...

Oh, I agree about the weather, it's so sunny during the week, then the weekends are rainy and gray! This outfit is gorgeous though, the pastels look so pretty on you :)

indie by heart said...

Cute photos of you ^^ Lovely outfit too.

Satu
Indie by heart

labibu said...

ti conoscono proprio bene! anche io spesso indosso quello che mi pare senza considerare il tempo, soprattutto quando fa questi scherzi!!!

Lolly said...

Bellissima! Adoro il look (e mi piacerebbe anche tanto sapere dove trovare un vestito simile :P)

xxx
http://follementefashion.blogspot.it/

PS Sarebbe bellissimo se ci potessimo seguire a vicenda! ;D

Lolly said...

Grazie mille! Ti seguo anche io :D Adoro il blog!

Its Loreta said...

Lovely outfits!
xx

Damycool said...

You´re so beautiful!! Love your pictures! the bag is so cute!

mavi e basta said...

perfetto questo outfit per questi tempi incerti,mi piace molto l'abbinamenti dei colori che donano moltissimo con i tuoi (pelle, capelli ed occhi), davvero bello!!!
Mavi
ti ringrazio per la visitina al mio blog, e per il commento che mi hai lasciato!!se ti va, possiamo seguirci a vicenda, io ne sarei felicissima!!
baci
http://myfashioncornerr.blogspot.it/

Modeizzando by Antonia Luzi said...

Che carino questo abitino!!! Grazie del commento sul mio blog, ti va di seguirci a vicenda?
Anto
www.modeizzando.blogspot.com

Thania said...

Thank you for your lovely comment!!!! Your blog is amazing!! I love it!!
I'm following you right now!!
Follow me back if you want!!

xoxo
Thania

http://imaddictedtoglamour.blogspot.com/

world on high heels said...

so lovely! I love your backpack!

xx

Elisabeth said...

I just love your blog!! The dress in the last post and this outfit now --> just amazing! You are so beautiful! ;)

Greetings from Austria
Elisabeth

His Little Lady said...

the boots pinned with this outfit are more than perfect! seriously, you are always so adorable, girl! i love your style! hope the weather warms up for you! :)
xo TJ

arinataC said...

I love your style :) and this photos look stunning :)

i'll follow you, follow me too :D

http://petitsmorceauxdemoi.blogspot.pt/

xx

Remmy said...

love,love the dress,beautiful

Bad Taste Toast said...

I LOVE the photos and the outfit, so very cute! Lovely combo of the girly dress and cardi with the tough boots and backpack!

Rebecca Ragionieri said...

Outfit molto carino :D Reb, xoxo.
PS: Nuovo post sul mio blog, mi farebbe
piacere avere un tuo parere, eccoti il link:
http://www.toprebel.com/2012/05/floral-blouse-and-pois-pua-earrings.html

cha mode, cha envies said...

You are so beautifull !!! Il love yours pics ;))))))

Girl Lilikoi said...

Cute look, I love your back pack, so cute

V and S (zuckerfrei). said...

Ma è proprio bello questo vestitino :)

jas said...

you look stunning!

http://forallthatjas.blogspot.com/

koko mo said...

aw these pictures are so lovely! i loveeee your outfit so much, the dress is beautiful, so sweet of your grandma and aunt to think of you! and i really like how you style it with the boots, it looks amazing!