07 March 2012

Life, what is it but a dream?

[Lewis Carrol]



Tra l'inverno e la primavera. Marzo è il mese che dà false speranze. Alterna giorni di caldo a giorni di freddo gelido, e io non so mai come vestirmi.
In questo post vi mostro un look in cui ho mixato il mio abito preferito di quest'inverno, una blusa dal colore che ricorda la primavera e un coroncina di fiori finti.
L'abitino ve l'ho già mostrato varie volte, me l'ha cucito mia nonna qualche anno fa. Adoro il tessuto e il colore. La coroncina di fiori l'ho fatta io l'estate scorsa, prima o poi vi mostrerò le altre che ho creato. Adoro intrecciare e cucire fiori, è il mio nuovo hobby!

Between winter and spring. March is the month of false hope. Alternate hot days to cold days, and I never know how to dress.
In this post I show you a mix of my favorite dress of this winter, a pink blouse reminiscent of spring weather and a wreath of fake flowers.
I have already shown you this dress that my grandmother sewed me a few years ago. I love the fabric and color. I made the
wreath of flowers last summer. I will show you others wreath that I created. I love sewing and weaving flowers, is my new hobby!

I wore:
Dress handmade
Blouse Zara
Belt Vintage
Shoes Zara 
Wreath handmade 
Necklace Ovs
Shoes Zara
Bag Zara
Jacket from my brother's closet 
Nail polish HeM




34 comments:

Sophies Diary said...

Bellissima la coroncina di margherite^^ brava!

Molto bello anche lo smalto, di che marca è??

Sophies Diary said...

Mi era sfuggito fosse di Hm!^^
lo comprerò è un bellissimo colore!

Giulia said...

troppo carina! ci fai un tutorial? non ho idea di come si cuciano i fiori!

Döid said...

You look gorgeous, dear! Love your eyes... Amazing pics!
Hugs, Charlene

Rachele said...

Bellina la coroncina, complimenti!
Il vestito è davvero bello, anche a me piace molto il velluto e quel colore è stupendo ^_^

MissValerie said...

deliziosa! passa da me.. potrebbe interessarti!! bacione grande

L'armadio del delitto said...

La coroncina di fiori l'hai fatta tu? Ma che brava (e poi ti sta molto bene!)

Remmy said...

Absolutly beautiful, i love the hair wreath, u look adorable

Preziosa said...

@Giulia: certo! Ho vari tutorial in programma da fare! La prossima coroncina di fiori che farò (a breve perchè mi diverto troppo a farle) sarà documentata! E davvero facile farle, io non so attaccare un bottone, puoi credermi, ma con i fiori è molto facile! :)

@L'armadio del delitto: Si l'ho fatta io :D Grazie milleee!

Damycool said...

You look beautiful! Love your bag

Outside Looking In said...

You look so pretty!


www.wayoutsidelookingin.blogspot.com

Psycho Cat said...

Beautiful look, love that bag :)

underthewillowtrees said...

Cute look. Very dreamy xx

Tudo Sobre Moda said...

Beautiful bag!

Lizzie said...

Gorgeous darling! Love the floral headband...so pretty and sweet! :)

xo
Lizzie
placeclevertitlehere.blogspot.com

chiikalivelovelaugh said...

your grandma did a great job sewing your dress...it's so pretty, and the color is great too :)
xoxo stephi
http://chiikalivelovelaugh.blogspot.com

Rockstar by me said...

beautiful pics

Leticia said...

sooooo pretty! a girl with flowers in her hair. I can relate. nothing so lovely and free spirited. lovely dress, doll. peace

http://lovelyboheme.blogspot.com/

Elisabetta said...

Mi piace il tuo nuovo hobby! :)

Adoro i tuoi collant!!

http://ilovenailenamels.blogspot.com/

Caitie said...

absolutely love the crow and the velvet dress! so so pretty!

xxx
www.ladyalamode.com

Elle R. said...

bellissimo vestito e adoro la coroncina!! dovresti fare un tutorial su come farle =)

indie by heart said...

You look great, really cute headband <3


Satu
- Indie by Heart

Ines said...

Che brava la nonna! :) MI piace il vestitino e anche le calze!

Style Servings said...

You look sooooo beautiful! Love the dress, and the flowers in your hair look so pretty!

http://styleservings.blogspot.com/

Alina Anghel said...

the headband gives such a romantic, feminine touch to the outfit. Love it! xx

http://www.theprovocativecouture.com/

Bad Taste Toast said...

Thank you! I just came over to take a look at who's following and I love your blog too! You're such a pretty dollface and I love your outfit posts, will follow along as well :)

AngeliqueDama said...

Your blog is adorable!I'm in love with your style:))
Kisses

The trendy frog said...

Nice headband

kisses


http://thetrendyfrog.blogspot.com/

Natascha Coester said...

I love the flowers in your hair, so cute :)

Ines said...

Ciao, sono ripassata per dirti che sul mio blog ci sta un giveaway, se ti fa piacere sarei contentissima che tu partecipassi :)
Vieni a dare un'occhiata e poi decidi :)
BUona domenica!

Su. said...

love this hand made dress!
Su,
Trendy Pastel

V and S (zuckerfrei). said...

Sei deliziosa, mi piacciono tanto le tue coroncine!

Frannie Pantz said...

Your flower headband is just darling. You look adorable. Thanks so much for stopping by my blog!

Porselein said...

oh wow, such a beautiful dress! + you're pretty too.